Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Partizánske prijíma v termíne od 11.3.2020 do odvolania opatrenia, cieľom ktorých je predísť šíreniu infekčných ochorení.

V záujme zníženia rizika prenosu infekčného ochorenia koronavírusom COVID – 19 žiadame klientov Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny Partizánske, aby dôkladne zvážili osobnú návštevu úradu a na komunikáciu využívali email, telefonický kontakt a poštové služby.

Ak sa klient rozhodne doručiť písomné doklady osobne, úrad ich preberie v priestoroch podateľne vo vchode do úradu.

Postupy v oblasti služieb zamestnanosti :
• úrad oznámi klientom a zamestnávateľom, ktorí majú určený kontakt na úrade v čase krízového režimu, že sa všetky termíny na úradoch práce odkladajú
• za osobné podanie žiadosti o zaradenie do evidencie uchádzačov o zamestnanie bude úrad považovať žiadosť zaslanú e-mailom alebo poštou v lehote do 7 dní odo dňa skončenia rozhodujúcich skutočností napr. skončenia zamestnania, v prípade neskoršieho zaslania bude uchádzač zaradený dňom zaslania žiadosti
• nedostavenie sa na kontakt v stanovenom termíne počas trvania krízovej situácie sa nepovažuje za porušenie povinností; ďalší termín pre uchádzača úrad určí písomne, a to listom, alebo e-mailom
• nepredloženie dohody o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru počas trvania krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností
• nepredloženie rozhodných dokladov pre vedenie v evidencii vrátane dokladu o dočasnej práceneschopnosti a o ošetrovaní člena rodiny sa počas trvania krízovej situácie nebude považovať za porušenie povinností
• úrad ruší všetky pripravované výberové konania
• úrad ruší všetky plánované stretnutia so zamestnávateľmi, osobné návštevy u zamestnávateľov, burzy práce a výberové konania
• úrad ruší všetky informačno-poradenské služby aktivity pre uchádzačov
• úrad ruší všetky aktivity zamerané na zvyšovanie zamestnateľnosti pre uchádzačov, t. j. prerušuje sa realizácia všetkých národných projektov, pri ktorých dochádza ku kontaktu s väčším počtom osôb, a všetci zapojení uchádzači o zamestnanie budú o pozastavení informovaní
• úrad ruší vykonávanie aktivačných činností

V oblasti pomoci v hmotnej núdzi, náhradného výživného, štátnych sociálnych dávok, peňažných príspevkov na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia, preukazu a parkovacieho preukazu počas krízovej situácie:
• úrad akceptuje žiadosti posielané poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom a e-mailom
• ak klient donesie žiadosť osobne, bude prebraná v priestoroch podateľne pri vchode úradu
• skutočnosti, rozhodujúce na trvanie nároku na dávky, príspevky, preukaz a parkovací preukaz môže klienti úradu oznamovať poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom alebo telefonicky. Zamestnanec úradu o telefonickom oznámení urobí záznam
• ak klient donesie dokument osobne, bude prebraný v priestoroch podateľne úradu pri vchode do úradu
• doklady o výdavkoch na prepravu, výkazy o počte hodín vykonanej osobnej asistencie a potvrdenia o vyplatených odmenách môže klient oznamovať úradu poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom, prípadne osobne na recepcii úradu
• ak klient počas obdobia krízovej situácie nevyhovie výzve úradu v určenej lehote, na uvedenú povinnosť sa prihliada ako na splnenú, ak výzve vyhovie do 8 pracovných dní od skončenia krízového režimu
• na povinnosti klienta, vyplývajúce z poskytnutého jednorazového peňažného príspevku na kompenzáciu, musí úrad prihliadať osobitne
• preukaz a parkovací preukaz na žiadosť klienta úrad vydá
• sociálnu posudkovú činnosť bude úrad vykonávať prioritne telefonicky len v odôvodnených prípadoch za prítomnosti posudzovanej osoby prípadne v jej domácnosti
• lekársku posudkovú činnosť treba vykonávať za prítomnosti posudzovanej osoby, len ak na osobnom stretnutí napriek krízovej situácii klient naďalej trvá
• podmienka výkonu činností ako aj aktivačnej činnosti podľa osobitného predpisu sa bude považovať za splnenú, aj keď sa počas krízovej situácie nebude vykonávať.

• prijať žiadosť na resocializačný príspevok od klienta je možné v priestoroch podateľne úradu a v prípade potreby telefonicky konzultovať so sociálnym kurátorom, ak sa obdobie ôsmich pracovných dní po prepustení prekrýva s vyhlásenou krízovou situáciou, za podmienku splnenia uchádzania sa o pomoc orgánu SPODaSK možno považovať 8 pracovných dní mimo vyhlásenej krízovej situácie, počas krízovej situácie sa resocializačný príspevok vypláca – vzhľadom na jeho účel (vybavenie osobných dokladov a zabezpečenie nevyhnutných vecí osobnej potreby).